دستکش وایرلس جدید با قابلیت پاسخ‌دهی به تلفن همراه و نواختن موسیقی

محققان، دستکش‌ وایرلس جدیدی ابداع کرده‌اند که قادر به انجام فعالیت‌هایی مانند جواب‌دادن به تماس تلفنی و نواختن موسیقی است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دستکش که توسط شرکت «فناوری‌های Blue Infusion » ابداع شده، دارای ابزار الکترونیکی یکپارچه، وای ‌فای قابل‌حذف و ماژول‌های بلوتوثی است که دستکش را به ابزار سازگار متصل می‌کنند. این ابزار تماما در دستکش دست چپ تعبیه شده‌اند.

پس از روشن‌کردن دستکش توسط دگمه‌ واقع بر روی بخش انگشت شست دست و هماهنگ کردن آن‌ها با تلفن همراه، کاربر می‌تواند تلفن همراه را در جیب خود گذاشته و امور خود را با دستکش انجام دهد.

دستکش ابداعی که BearTek نام دارد، کارکرد ابزار را از طریق شش نقطه تماس که بر روی انگشت اشاره، میانی و حلقه تعبیه‌ شده‌اند، کنترل می‌کند.

ماژول وای فای دستکش را به دوربین GoPro متصل می‌کند، به طوری که با ضربه یک انگشت، دستکش دوربین را روشن کرده و بین حالت‌های مختلف دوربین سوئیچ می‌کند. این سامانه می‌تواند عکس بگیرد و ضبط‌شدن را شروع و متوقف می‌کند.

ماژول‌های بلوتوث با یک دستگاه آی‌فون کار می‌کنند و جواب دادن و یا ردکردن تماس تلفنی را انجام می‌دهند و همچنین موسیقی می‌نوازد.

این سامانه به سه سبک عرضه شده که یکی از این سبک‌ها دستکش موتورسیکلت چرمی با تقویت‌کننده‌های فیبر کربنی است.

مدل دیگر یک دستکش ضدآب مناسب برف‌بازی و دیگری نیز یک دستکش زمستانی است که می‌توان آن را هر روز پوشید.

عمر باتری ماژول Wi-Fi/GoPro بیش از 80 ساعت گزارش شده است.

پیش‌بینی‌ دعوا و کتک‌کاری پیش از وقوع توسط دوربین‌های امنیتی با فناوری جدید

تیمی از دانشمندان دانشگاه ویرجینیا با الهام از حسگر کینکت شرکت مایکروسافت، فناوری جدیدی ابداع کرده‌اند که به نظارت بر رفتارهای پرخاشگرانه پیش از آغاز دعوا یا کتک‌کاری کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیستم «Kintense» یک شکل اسکلت سه بعدی بلادرنگ از فرد ساخته و حرکات انجام شده توسط مدل را برای ثبت اعمال خشونت‌آمیز مانند لگد زدن، هل دادن، زدن و انداختن توسط یک الگوریتم شناسایی می‌کند.

این سیستم با هدف آگاهی سازی کادر پزشکی در صورت آغاز رفتارهای پرخاشگرانه توسط بیمار طراحی شده است. اما همچنین می‌توان از آن در دوربینهای امنیتی نیز بهره برد.

سیستم Kintense برخلاف کینکت نیازمند این نیست که چهره فرد به سمت دوربین باشد. در کارآزمایی‌ها، برخی رفتارها مانند لگد زدن با دقت 90 درصد شناسایی شد اما تشخیص حرکات دیگر مانند مشت زدن و پرت کردن سختتر بود.

این فناوری در نشست SenSys 2013 در ایتالیا ارائه شده است.

سریع‌ترین هواپیمای غیرنظامی جهان رکورد زد

یک سامانه هوانوردی جدید عنوان سریع‌ترین هواپیمای غیرنظامی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سامانه توسط شرکت Cessna ساخته شده و Citation X نام گرفته است.

سیستم جدید اخیرا گواهینامه سرعت بسیار بالایی را توسط سازمان هوانوردی امریکا دریافت کرده که در نوع خود در جهان بی‌نظیر گزارش شده است.

فناوری مزبور طی هزار و 300 ساعت و به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی سرعت بالا، پرواز کرد.

این پرواز با همکاری خلبانانی از سازمان هوانوردی آمریکا و تیم مهندسی پرواز شرکت «سسنا» صورت گرفت.

آزمایش انجام‌ شده بر شاخص‌های کیفی، ثبات، کنترل و قابلیت مانور با سرعت بالا تمرکز داشت.

به گفته مایکل تکر، نائب‌رئیس ارشد تیم مهندسی سسنا، تمامی پاسخ‌های دریافتی برای کسب گواهینامه سرعت بالا در چهارچوب انتظارات به خوبی برآورده شد.

این آزمایش سرعت عملکرد بیشینه 0.935 ماخ سامانه مزبور را به نمایش گذاشت که از رکورد پیشین 0.925 ماخ که به Gulfstream G650 تعلق داشت، پیشی گرفت.

انتظار می‌رود فناوری جدید اوایل سال 2014 تعدادی دیگر از رکوردهای ثبت‌شده توسط Gulfstream G650 را از آن خود کند.

انتهای پیام

رکورد هواپیمای غیرنظامی

رکورد هواپیمای غیرنظامی

رکورد هواپیمای غیرنظامی

موجودات بیگانه اتاق خواب که از پوست شما تغذیه می‌کنند.

انیمیشن ساخت یک گروه آلمانی به نمایش کنه‌های گرد و غبار موجود در خانه‌ها پرداخته که بیشتر شبیه موجودات بیگانه هستند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فیلم گروه فرآورده‌های علمی Sciepro نشان می‌دهد که چگونه این موجودات به حرکت و تغذیه از ضایعات پوست انسان می‌پردازد.

کنه‌ها در سکونتگاه‌های انسانی به ویژه در اتاق خواب و آشپزخانه زندگی کرده و به طور متوسط هر فرش حاوی دو تا سه میلیون کنه است.

این میهمانان ناخوانده با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و اندازه یک کنه متوسط تنها یک چهارم میلی‌متر است.

کنه‌ها در محیط‌های گرم زندگی می‌کنند و در زمستان‌ها که خانه‌ها برای گرمای بیشتر مهر و موم شده، به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شوند.

این موجودات همچنین آسم و واکنش‌های آلرژیک دیگر را به دلیل مدفوعشان که تقریبا به اندازه همان یک دانه گرده بوده، تحریک می‌کنند. این ضایعات روزانه چندین بار در هنگام جارو کشیدن یا نشستن بر روی یک نیمکت و یا خوابیدن در تختخواب در هوا منتشر می‌شوند.

این فیلم توسط سباستین کاولیتزکی، بنیان‌گذار این گروه و سانکالپ چاوان، تهیه کننده فیلمهای کارتونی ساخته شده که کارشناس انیمیشن‌های پزشکی است.

این سازندگان بر اساس فیلم‌های مرجع در مورد کنه‌های غبار واقعی این انیمیشن را از موجوداتی که ثبت تصاویرشان با دوربین غیر قابل دسترس است، تولید کرده‌اند.

جدیدترین کار این گروه شامل انیمیشنی از شپش سر است.

آنها اکنون در حال کار بر روی انگل‌های سیستم گوارشی مانند کرم کدو و کرم روده هستند.

انتهای پیام

تصاویر کنه‌های گرد و غبار در حال حرکت و تغذیه در میان ضایعات انسانی

این موجودات با ظاهر بیگانه از پوست انسان در فرش، تختخواب و مبلمان تغذیه می‌کند

کنه‌ها در محیطهای گرم زندگی می‌کنند

مدفوع کنه‌ها روزانه چندین بار در فضا منتشر شده و آسم و بیماری‌های آلرژیک را تحریک می‌کند

مشعلی که از آب، آتش تولید می‌کند!

کنسرسیوم SafeFlame با حمایت مالی اتحادیه اروپا، سیستم مشعلی را ابداع کرده که با استفاده از آب و الکتریسیته، آتش تولید می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانه ابداعی از جریان الکتریکی برای تجزیه‌ آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می‌کند.

این گازها سپس ترکیب شده و هنگام خروج از دماغه مشعل، مشتعل می‌شوند.

با تنظیم مناسب ویژگی‌های این دو گاز، انواع مختلف شعله‌ها را می‌توان برای کاربردهای مختلف تولید کرد.

افزون بر این، طول و حرارت شعله را می‌توان با تغییر میزان نیروی برق ارائه‌شده به الکترولیزر تغییر داد.

چون SafeFlame هیدروژن و اکسیژن را درست در نقطه استفاده، تولید می‌کند، به هیچ سیلندر مملو از گازهای قابل‌اشتعال نیاز نیست.

این موضوع نه تنها احتمال رخداد آتش‌سوزی و انفجار را کمتر می‌کند، بلکه کاربران نیز نیازی به خریداری این گازها، پرداخت برای حمل و نقل یا یافتن مکانی ایمن برای ذخیره‌کردن آن‌ها ندارند.

همچنین، می‌توان دمای شعله را برای فلزات حساسی که دارای نقطه ذوب پایین هستند به پایین‌ترین سطح رساند.

نمونه‌ اولیه‌ واحدهای SafeFlame هم‌اکنون در حال آزمایش در نقاط مختلف اروپا بوده و هنوز در خصوص بهای آن گزارشی مخابره نشده است.

توسعه‌گران همچنین شیوه‌ای را جهت کاهش میزان پلاتین مطلوب برای الکترولیزر با هدف کاهش هزینه‌ها یافته‌اند.